Antsla Gümnaasiumi 12.klass Euroopa Elamuskeskuses (Autor: Karoliina Kütt 12.klass)
12.oktoobril käis Antsla Gümnaasiumi 12.klass Tallinna
kesklinnas asuvas Euroopa elamuskeskuses. Esimese asjana tehti meile väike
ringkäik Elamuskeskuses ja näidati filmi Euroopa kohta. Pärast ringkäiku
suundusime matkemängu juurde, kus olid kõigile õpilastele omanimelised
telefonid, kus oli kõigile anti oma riik ja fraktsioon. Fraktsioone oli kokku
neli: traditsioonid, vabadus, ökoloogia ja solidaarsus. Õpilased jagati
fraktsioonidesse ja kõigile fraktsioonidele anti kaks probleemi: Vee
solidaarsus ja laste kiibistamine. Kõikidel fraktsioonidel olid samasugused
kaks probleemi. Fraktsioonid jagati omakorda probleemide järgi kaheks. Kui
probleemid olid ära jagatud oli kõikidel fraktsioonidel oma fraktsiooni alas
videokõne nende fraktsiooni esindajaga. Järgmisena tulid lõpuks mängu kõikidele
õpilastele jagatud nutitelefonid. Nutitelefon edastas kõikide fraktsioonide
liikmetele juhiseid, et kuhu nad järgmisena suunduma peavad. Staape kuhu
värsked euroopa parlamendi liikmed suunduda said oli 9. Kõik staabid olid varustatud
ekraaniga, kus said fraktsioonide liikmed, küsida teiste inimeste arvamusi,
nende probleemi kohta, et leida probleemile võimalikult hea lahendus, mis
sobiks kõigile. Ka fraktsioonide ruumides oli võimalik teiste inimestega üle
kogu maailma nende probleemi arutada. Fraktsioonide ruumides oli see erinevus,
et liikmed said soovi korral helistada erinevatele inimestele, et küsida nende
arvamust probleemi kohta. Fraktsioonide ruumides oli võimalik külastada ka
interneti, kus sai lugeda artikleid, mis olid kirjutatud just nende probleemi
kohta.Vahetevahel said ka iga fraktsiooni probleemide esindajad üksteisega
kokku, et üksteisega arutleda. Kui kõik probleemide esindajad olid piisavalt
märkmeid kogunud saadeti kõik probleemide esindajad kahte eraldi ruumi, ehk
siis ruum laste kiibistamise esindajatele ja vee solidaarsuse esindajatele.
Koosoleku ruumides said liikmed oma mõtteid vahetada ja ühiselt otsustada, kas
neile sobib nõukogu pakutud lahendus või mitte, sellel hääletus perioodil
toimusid mõlemas koosolekuruumis vägagi tulised vestlused. Kui kõik pakkumised
olid tagasi lükatud või siis vastu võetud, saadeti kõik Euroopa parlamendi
liikmed suuremasse ruumi, kus said kõik fraktsioonide probleemide esindajad oma
probleeme tutvustada ja öelda, et miks peaks teised Euroopa parlamendi liikmed
nende probleemi lahenduse poolt hääletama. Kui probleemide esindajad oma
lahendused esitanud said teised liikmed, selle poolt või vastu hääletada. Kui
kõik olid hääletanud, selgus et kummagi probleemilahendused neile ei meeldi ja
euroopa parlamendi liikmed saadeti tagasi koosoleku ruumi, et seal taaskord
probleemile lahendust leida. Ka seekord pidid liikmed hääletama nõukogu pakutud
lahenduste poolt või vastu. Jällegi pärast hääletuse lõppu saadeti kõik tagasi
suurde ruumi, kus seegi kord said kõikide fraktsioonide probleemide esindajad
oma lahendusi esitada, taas said liikmed hääletada. Sellel korral võeti vastu
vee solidaarsuse lahendus, kuid laste kiibistamine lükati tagasi. Kolmandat ja
viimast korda vaid fraktsioonide laste kiibistamise liikmed taas koosolekut
pidama, sellel korral lükkasid liikmed kõik nõukogu nõukogu pakutud lahendused
tagasi. Taaskord kohtusid kõik parlamendi liikmed kolmandat ja viimast korda
suures ruumis. Sellel korral said oma lahendusi esitada vaid laste kiibistamise
probleemi esindajad. Kui jõudis kätte hääletamise kord hääletati taaskord
lahenduste vastu ja laste kiibistamine lükati lõplikult tagasi. Sellega mäng ka
lõppes. Kokkuvõtvalt oli matkemäng väga huvitav ja innovatiivne viis kuidas
noortele Euroopa Parlamendi tegevust tutvustada.
No comments:
Post a Comment